3 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΓΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΙΟ ΛΑΜΠΕΡΗ ΚΑΙ ΥΓΙΗ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ!

Posted by biologikoxorio 14/06/2019 0 Comment(s)

Το καλοκαίρι έχει μπει δυναμικά πλέον, τα πρώτα μπάνια και μικρές εξορμήσεις έχουν ήδη αρχίσει και αυτή η περίοδος είναι ίσως η πιο κατάλληληγια να ξεκινήσετε την περιποίηση του δέρματος. 

Όλοι λατρεύουν την όψη ενός λαμπερού και υγιούς δέρματος, ειδικότερα τώρα που πάμε παραλία, διακοπές και που τα ρούχα μας καλύπτουν λιγότερη επιφάνεια του σώματος. 

Πολλοί επενδύουν αρκετές ώρες και ένα μεγάλο ποσό χρημάτων σε καλλυντικά για το σώμα και το πρόσωπο, σε συνεδρίες περιποίησης σώματος καιπαραμελούν το σημείο κλειδί σε αυτό το θέμα, που δεν είναι άλλο από τησωστή διατροφή και ενυδάτωση.

Η διατροφή είναι άκρως σημαντική για την υγεία μας καθώς επηρεάζει άμεσα το δέρμα και την επιδερμίδα, εσωτερικά και εξωτερικά. 

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο σε  έκταση όργανο του ανθρώπινου σώματος.Οι μηχανισμοί που διαθέτει το δέρμα συντελούν στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και στη διατήρηση της υγρασίας του.

Μια ανεπαρκής διατροφή σε θερμίδες, λιπαρά, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, ανόργανα στοιχεία καθώς και σε επίπεδα ενυδάτωσης είναι ικανή να οδηγήσει πέρα από σοβαρές μορφές αβιταμίνωσης, σε αρνητικές επιπτώσεις όπως, θαμπό δέρμα, κάποιες μορφές δερματοπάθειας, σκληροδερμία, ξηρότητα ή υπερβολική λιπαρότητα, ερυθρότητα, κάποιες μορφές ακμής.

Ενισχύστε τη διατροφή σας με θρεπτικά στοιχεία και τροφές για να διατηρηθεί το δέρμα σας υγιές, λαμπερό και ενυδατωμένο. 

Συνεπώς, είναι απαραίτητη η τήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, καλές πηγές λιπαρών οξέων, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, όπως  επίσης και η επαρκής ημερήσια κατανάλωση υγρών.

 

1. ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ


Τα ψάρια είναι επίσης πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, βιταμίνης Ε, D και ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος, θεωρείται πολύ σημαντικό μεταλλικό στοιχείο με επουλωτικές ιδιότητες και ενισχύει την παραγωγή νέων κυττάρων δέρματος. 

Τέλος, η βιταμίνη Ε λόγω των ευεργετικών ιδιοτήτων της ανήκει στην μεγάλη κατηγορία των αντιοξειδωτικών προστατεύοντας το δέρμα  από ελεύθερες ρίζες, βλάβες και φλεγμονές.

Τα λιπαρά ψάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα εικοσιπεντανοϊκού οξέος, το οποίο ανήκει στην οικογένεια των ωμέγα-3 λιπαρών και είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των κυττάρων, συμβάλλοντας θετικά στη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος. 

Πιο αναλυτικά, τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται να βοηθούν σημαντικά το δέρμα να διατηρεί το πάχος, την ελαστικότητα καθώς και ως ένα βαθμό την ενυδάτωση του. 

Από την άλλη πλευρά η μη κατανάλωση λιπαρών ψαριών σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, μπορεί να προκαλέσει ξηρότητα στο δέρμα.

 

Πηγές λιπαρών ψαριών:

 

Η εβδομαδιαία κατανάλωση σε ψάρια θα πρέπει να είναι  2-3 μερίδες από ποικιλία ψαριών και θαλασσινών. Φροντίστε οι μισές μερίδες να προέρχονται από λιπαρά ψάρια.

Σολομός

Σκουμπρί

Σαρδέλα

Τόνος

Κολιός

 

2. ΝΤΟΜΑΤΕΣ

 

Η κατανάλωση ντομάτας φαίνεται πως τονώνει και χαρίζει στην επιδερμίδα φρεσκάδα, λάμψη και αυξημένη προστασία. Αποτελούν πολύ καλές πηγές σε βιταμίνης C, Α, λυκοπένιο, βήτα-καροτένιο και σε λουτεΐνη προστατεύοντας  το δέρμα με πολλούς τρόπους. Συμβάλλει θετικά στην αντιμετώπιση της έντονης λιπαρότητας του δέρματος, ενώ οι βιταμίνες Α και C φωτίζουν το θαμπό και σκοτεινό δέρμα.

Το λυκοπένιο  βοηθά στην αντιγήρανση και  είναι η φυσική χρωστική ουσία που τις χαρίζει το  κόκκινο χρώμα τους. 

 Επιστημονικές έρευνες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση ντομάτας με δερματικά προβλήματα ακμής,  μειώνοντας πιθανώς τις ορμόνες που δημιουργούν ακμή, παρόλο αυτά δεν έχει καθοριστεί ακριβώς πόση ποσότητα λυκοπένιου χρειάζεται ο οργανισμός για την εξάλειψη της ακμής.

 

Άλλες πηγές πλούσιες σε λυκοπένιο και βήτα-καροτένιο :

 

Η λήψη υψηλών ποσοτήτων β-καροτένιου έχει συνδεθεί με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων τύπων καρκίνου. 

Πρόσφατα, σε μελέτη διαπιστώθηκε ότι συμπληρώματα διατροφής με β-καροτένιο ενίσχυσαν σημαντικά την προστασία του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία (UV), όταν συνδυάστηκαν με τοπικές αντηλιακές ουσίες και λοσιόν.

Καρότο

Μάνγκο

Κέιλ (Kale)

 

3. ΤΣΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ

 

Η δράση των αντιοξειδωτικών στον οργανισμό συμβάλλει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών στα κύτταρα που προκαλούν αλλοιώσεις, προστατεύοντας έτσι τα κύτταρα του δέρματος και διατηρώντας τα υγιή. 

Συνεπώς βοηθά στην πρόληψη της γήρανσης.Οι ευεργετικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού για την υγεία  είναι αρκετά διαδεδομένες στην επιστημονική κοινότητα, ενισχύοντας και τη συνολική υγεία και προστασία του δέρματος.

Κύριο συστατικό του πράσινου τσαγιού είναι οι κατεχίνες, ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες με σημαντικές  αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

 

Η συστηματική κατανάλωση πράσινου τσαγιού  μπορεί να συμβάλλει :

 

Στη μείωση σωματικού βάρους

Στην πρόληψη διάφορων μορφών καρκίνου

Στη μείωση κυτταρίτιδας

Στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος

Στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων

 

Ευχαριστούμε για το άρθρο

 

Τα Διαιτολογικά Γραφεία Θαλή Παναγιώτου
 Δασκαρόλη 67,  Γλυφάδα , Τηλ.: 210 9960989
Σωρού 3-5 , Μαρούσι , Τηλ.: 211 1117688
 
 

 

 

Leave a Comment